Online dünya hızla gelişiyor.İçerik zenginliğinin beraberinde getirdiği bu hızlı gelişim, internet kullanıcılarının bilgisayar başında geçirdiği zamanı giderek arttırıyor.Her kanaldan müşterilere,kullanıcılara ulaşmak isteyen şirketler,interneti ciddi bir reklam mecrası olarak görmeye başladı.Reklam pastası da buna paralel olarak büyüyor.

İnternet üzerinden yayınlanan reklamlar çok farklı içeriklerle karşımıza çıksa da son dönemde en yaygın ve potansiyel kitleyi en çok yakalayan(Bence) reklam çeşidi advergame(Oyun+Reklam)
Oyunlarının içerisine reklam yerleştirme faslı çoktan geçildi. Artık lansmanı yapılacak ürün için başlı başına Advergame'ler(oyun+reklam) tasarlanıyor.
Advergameler'in pazarlama iletişimi aracı olarak diğer kanallara göre en büyük özelliği marka ile tüketici arasında eğlenceli bir bağ kurması.Kullanıcıların zamanını isteyerek ve eğlenerek buna harcaması.

Geçen yıl tüm dünyada 105 milyon oyuncu internet üzerinden advergame oynadı.Bu oyuncuların yarısı oyunda 25 dakikadan fazla vakit geçiriyor. (Dikkat! 12 Dakikalık reklam kuşağına katlanamayan kişilerden söz ediyoruz!) e-postalarına gelen spam mailler konusunda dert yandığını düşündüğüm bu aynı kişilerin yüzde 90'ı ise e-postayla gelen oyuncu çağrısını kabul ediyor.
Rekabet o kadar kızıştı ki 1997 yılında www.candystand.com adında bir site açıldı.Sitede 65 markanın advergame var.Ayda 1 milyon kişi bu oyunları oynuyor.
Anlayacağınız oyun oynamayı seviyoruz.Hele bir de ucunda ödül varsa.Genellikle Advergame uygulamaları kullanıcılara ücretsiz sunuluyor.Sonunda ise bir ödül vaad ediliyor.Tabi bilgilerinizi almak kaydıyla...Bu sistemin dışında geçen sene Burger King Amerika ve Kanada'da Menülerin yanında 3.99$ satılan (XBox ve xbox 360'da oynanabiliyor) advergame uygulmasını müşterilerine satışa sundu.Menülerin yanında satılan bu oyun kaç kopya sattı biliyor musunuz? Sıkı durun... 3.5 milyon kopya!

Ülkemizde ise durum çok farklı değil;sıradanlaşan mecralar,internet kullanımının adsl ile birlikte artması,genç nesil, yeni açılan interaktif ajanslar advergame sektörünü günden güne büyütüyor.Geçen yıl ülkemizide 300 adet advergame tasarlandı.Başarılı işler yapan,dikkat çeken interaktif ajanslar var.Gelecek yazılarda da Türkiyede ki interaktif ajanslarla ilgili bir yazı yazacağım.O güne kadar oynamaya devam :)