Türkiye'nin tanıtımına ilişkin açılan konkur tamamlandı.Tanıtım faliyetleri 2 ocak 2008 itibariyle 83 ülkede 10 grupta 10 ajansla sürdürülecek.Tanıtım faliyetleri çerçevesinde kullanılacak olan reklam sloganları da belli oldu.
Bu yıl kullanılacak görsellerin alt metinleri 'Turkey, Open for everyone - Türkiye, Herkese açık.'
Sizce slogan nasıl? Bence,vurucu değil. Ayırt etmeksizin "herkes gel" diyen bir mesaj ne kadar etkili olabilirse o kadar etkili.
Biz, gelen turistin niteliğinden çok nicelliğiyle ilgileniyoruz.
-Kaç milyon turist geldi?
- x milyon
- çok iyi geçen yıla göre % x artmış.
Eee..? sonuç ne olmuş? Turist gelmiş.Denize girmiş,
güneşlenmiş,Otelden çıkmadan evinin yolunu tutmuş...
Deniz,Güneş,Sahil üçgeninden hala kurtulamadık. Bu coğrafyada,bu tarihsel yapılarla,bu kültürel birikimle Kültür turizminde sınıfta kaldık. Az bulunur bir başarı.Bravo!
Türkiye'ye gelen bir kişi Taksim'de gezintiye çıksa bize dair ne öğrenebilir? Aklında bizimle ilgili ne kalır? Mimarimiz kalır mı mesela?Standart oluşturamadığımız ve hatta sahip çıkamadığımız yemeklerimiz mi kalır?
Ya da Antalya'ya gitse; Deniz,kum,güneş mi kalır?Farklılıklarımızı ve birikimizi bu tür sloganlarla bu tarz üstünkörü yaklaşımlarla sağlayamayız.
Reklamlarda tema olarak; farklı din ve kültüre sahip insanların hoşgörü ve uyum içinde yaşadığı vurgulanacak.
Yıl boyunca Dünya'nın farklı haber ajanslarından "Türkiye'de rahip cinayeti","Ermeni gazeteci öldürüldü"tarzında haber bombardımanına tutulan insanlar için bu reklamlar, özellikle, "hoşgörü" kısmı ne kadar inandırıcı olacak bilemem.
Ülke tanıtımının çok farklı durumlara hazırlıklı olarak yürütülmesi gerektiğini düşünüyorum.140 milyon dolar ayırıp, ajanslarla sadece reklam faliyetleriyle değil.Örneğin;Yıl içerisinde, Kriz dönemlerinde ne yapıldı kriz iletişimi adına? Hiçbir şey.
Bu sene pazarlamacılar tarafından sıkça sözü edilen bir kavram vardı. Womm "Kulaktan kulağa pazarlama" Turizm için çok etkili bir silah, çünkü insanlar genelde tatil planlarını duyduklarından etkilenerek yapıyor.Bu etkili gücü eğer kontrol edebiliyorsanız çok iyi yönde sonuçlar alınabilir.Tabi bu silah için öncelikle yetkili kurumların halkımızı ,özellike turistik yörelerdeki insanlarımızı bilinçlendirmesi gerekiyor.Bu bölgelerde yaşanılan talihsizlikleri hepimiz duyuyoruz.Bu da Büyük çaplı iletişim planlarını gerektiyor.
Kazasız belasız bir turizm yılı dilekleriyle...
29 Aralık 2007 Cumartesi
2008 Türkiye
Gönderen
Duysam İnanmam!
12/29/2007 11:23:00 ÖÖ
Etiketler
- Mobil Pazarlama (3)
- Dersarası (2)
- Viral Pazarlama (2)
- google 2084 (2)
- reklam (2)
- İnteraktif Pazarlama (2)
- 2008 (1)
- 2009 (1)
- 50 top 10 Lists of 2007 (1)
- Advergame (1)
- Arzu Cihangir (1)
- Bayram (1)
- Coca Cola (1)
- En önemli 50 kavram (1)
- Erdinç Baş (1)
- Etkinlik (1)
- Fikr-i Fukara (1)
- Firefox (1)
- Free hugs (1)
- GIA (1)
- Gelecek (1)
- Green peace (1)
- Greyy (1)
- James Webb young (1)
- Kriz iletişimi (1)
- Markalaşma (1)
- Marketing Anadolu (1)
- Marketing Turkiye (1)
- Mecra (1)
- Milli Takım (1)
- Mobilasyon (1)
- Mutluluk Fabrikası (1)
- Pazar-lamaca (1)
- Podcast (1)
- Polis teşkilatı (1)
- RYD (1)
- Reklam panosu (1)
- Sesli Blog (1)
- Steve Jops (1)
- Tanıtım (1)
- Turizm (1)
- Turkcell (1)
- Türkiye (1)
- Viral (1)
- Web yaratıcılık (1)
- Yeni mecra (1)
- Yeni yıl (1)
- adwords (1)
- afiş (1)
- açık hava (1)
- banner (1)
- bulut (1)
- cumhuriyet (1)
- dowland day 2008 (1)
- google reklam uzmanlığı (1)
- google ventures (1)
- hedef (1)
- insan hakları (1)
- interaktif pazarlamaş2009 (1)
- istihdam (1)
- kavram kargaşası (1)
- kriz (1)
- marketing Türkiye (1)
- mediacat (1)
- paramkayboldu.com (1)
- pazarlama iletişimi (1)
- ppoüler (1)
- pr (1)
- remiskulubu (1)
- sansür (1)
- second life (1)
- televidyon (1)
- web 2.0 (1)
- yarışma (1)
- yatırım (1)
- yeni strateji (1)
- youtube (1)
- İP (1)
- İnteraktif (1)
- İnteraktif mecralar (1)
- İnternet (1)
- İyi Fikir nasıl bulunur (1)
- İzinli pazarlama (1)
Blog Arşivi
-
▼
2007
(16)
-
▼
Aralık
(16)
- 2008 Türkiye
- Mutluluk Fabrikası-Coca Cola
- İyi Bayramlar!
- Alternatif İnternet Reklamları
- Bar da Boa-Viral Pazarlama
- Türkiye,Milli Takım,Markalaşma
- Advergame
- Canlı Reklam Panosu!
- 50 Top 10 Lists of 2007
- Banner Dediğin...
- Dersarası
- Sesiniz çıksın!
- Marketing Türkiye'den Yararlı bir Podcast uygulaması
- Sıfırın Altında Marketing 2007
- Google 2084
- İnteraktif Pazarlama Zirvesi
-
▼
Aralık
(16)