Yukarıda Google'da aynı anahtar kelimelerin farklı tarihlerde arama sonuç sayfalarında listelenmiş halini görüyorsunuz. Sonuç sayfalarını biraz daha dikkatli incelediğinizde 2009 yılında yapılan aramalarda video ve sosyal ağların ağırlığı sizin de dikkatinizi çekmiştir.
Bu veriler iki şekilde yorumlanabilir: Arama motorlarının artık video'ları da sonuç sayfalarında indexlemeye başlamış olması, sosyal ağların popüler olup mevcut içeriklerinin artmasıyla birlikte doğal arama sonuçlarında indexlenerek üst sıralara çıkması.
Bu iki yorumda aslında doğru ama çok yeterli değil. 2009 yılında ComScore ve GroupM Search&M80 tarafından yapılan araştırma hem yukarıdaki görselleri açıklıyor hem de bize yeni bir perspektif sunuyor.
Araştırma sonuçlarından kısaca bahsedelim;
Arama motoru ve sosyal medya kampanyaları birlikte yürütüldüğünde marka ürünleriyle ilgili aramalar sadece arama motoru kullanılan kampanyalara göre 2.8 kat daha fazla arama yapılmış.
Arama Motoru ve Sosyal Medya kampanyaları'nın birlikte kullanılması tıklamayı %50 arttırmış.
Yapılan araştırma satın alma aramalarında da iki kanalın kullanılmasının daha etkili olduğunu gösteriyor.
Tüm bu veriler Google'ın sosyal medyayı daha çok önemsediği ve gelecekte bu konuda çok daha fazla araç sunacağının habercisi aynı zamanda bu iki dijital kanalın birbirine ne kadar yaklaştığınında.
Şu anda mevcut kampanyalarınız varsa Google Analytics'den sosyal medya kaynaklı trafiği ölçerek araştırma sonuçlarını kendi kampanyanız üzerinden yorumlayabilirsiniz.
19 Ocak 2010 Salı
Google Sonuç Sayfaları Üzerinden Geleceği Yorumlamak
Gönderen
Duysam İnanmam!
1/19/2010 03:27:00 ÖS
Etiketler
- Mobil Pazarlama (3)
- Dersarası (2)
- Viral Pazarlama (2)
- google 2084 (2)
- reklam (2)
- İnteraktif Pazarlama (2)
- 2008 (1)
- 2009 (1)
- 50 top 10 Lists of 2007 (1)
- Advergame (1)
- Arzu Cihangir (1)
- Bayram (1)
- Coca Cola (1)
- En önemli 50 kavram (1)
- Erdinç Baş (1)
- Etkinlik (1)
- Fikr-i Fukara (1)
- Firefox (1)
- Free hugs (1)
- GIA (1)
- Gelecek (1)
- Green peace (1)
- Greyy (1)
- James Webb young (1)
- Kriz iletişimi (1)
- Markalaşma (1)
- Marketing Anadolu (1)
- Marketing Turkiye (1)
- Mecra (1)
- Milli Takım (1)
- Mobilasyon (1)
- Mutluluk Fabrikası (1)
- Pazar-lamaca (1)
- Podcast (1)
- Polis teşkilatı (1)
- RYD (1)
- Reklam panosu (1)
- Sesli Blog (1)
- Steve Jops (1)
- Tanıtım (1)
- Turizm (1)
- Turkcell (1)
- Türkiye (1)
- Viral (1)
- Web yaratıcılık (1)
- Yeni mecra (1)
- Yeni yıl (1)
- adwords (1)
- afiş (1)
- açık hava (1)
- banner (1)
- bulut (1)
- cumhuriyet (1)
- dowland day 2008 (1)
- google reklam uzmanlığı (1)
- google ventures (1)
- hedef (1)
- insan hakları (1)
- interaktif pazarlamaş2009 (1)
- istihdam (1)
- kavram kargaşası (1)
- kriz (1)
- marketing Türkiye (1)
- mediacat (1)
- paramkayboldu.com (1)
- pazarlama iletişimi (1)
- ppoüler (1)
- pr (1)
- remiskulubu (1)
- sansür (1)
- second life (1)
- televidyon (1)
- web 2.0 (1)
- yarışma (1)
- yatırım (1)
- yeni strateji (1)
- youtube (1)
- İP (1)
- İnteraktif (1)
- İnteraktif mecralar (1)
- İnternet (1)
- İyi Fikir nasıl bulunur (1)
- İzinli pazarlama (1)