Bu aralar kariyer sitelerini daha sık gezer oldum.Bu siteler arasında kariyet.net ve yenibiris.com en nitelikli ve kapsamlı olanları.Yalnız bu siteleri gezerken pazarlama iletişimiyle ilgili sektörel bölümlere baktığımda ne kadar yetersiz olduklarını farkettim. Halkla ilişkiler veya Reklam bölümlerinde arama yaptığınızda karşınıza çıkan alakasız sonuçlar karşısında şaşırabilirsiniz. İstihdam probleminin pazarlama iletişimi endüstrisinde işveren, iş arayan ve yeni mezunlar için ciddi bir problem olduğunu düşünüyorum. Yeni mezun olmuş birinin ya da sektörde iş arayan birinin bir başvuru kaynağı yok.

Pazarlama iletişimi sektörünün sesleri olduğunu düşündüğüm: marketingturkiye ve mediacatonline kendi içlerinde birer insan kaynakları bölümleri oluşturmuşlar.Tabi yetersiz kelimesi bile az kaldığını söylemekte yarar var. Hatta, mediacatonline’nın bu bölümünün ciddiyetsiz ilanlarla dolu olduğunu söyleyebilirim.Bu yüzden sektördeki her kuruluşun kendi kurumsal sitelerinde bir insan kaynakları bölümü var. Buradan iş ve staj başvurusu yapabiliyorsunuz. Tabi ciddi bir dağınıklığa ve kafa karışıklığına yol açıyor. Bu durumdan hareketle, Reklamcılık vakfı tarafından sektörün istihdam açığını karşılamak, iş arayanlarla iş verenleri buluşturmak için remiskulubu.org’u kurdu. Siteyi bilenler uzun zamandır takip ediyor.
Site kuruluş amacını karşılamayacak şekilde zayıf bir insan kaynakları bölümüne sahip.
En iyimser sayıyla ilanlar 10’u geçmiyor.Sadece reklam sektörünün yıllık hacminin 2 miyar doları aştığını düşündüğümüzde bu sayıların sektördeki istihdam durumunu ne kadar yansıttığı ortada.Reklamcılık vakfı çok yerinde bir eksiği tespit edip harekete geçmiş. Ama remiskulubu sadece vakfın çabalarıyla başarıya ulaşacak bir proje değil. İş verenlerinde bu projeyi desteklemesi gerekiyor.